• sv Ilpendam JO12-1 laat de supporters genieten langs de lijn

12 sep 2021
  • Vandaag zaterdag 11 september was het de 3e wedstrijd van dit seizoen voor onze jonge talenten.
    Eerst werd er 2 weken geleden gewonnen met 3-2 van Purmersteijn JO12-1 en vorige week werd ZOB op zij gezet met een uitstekende overwinning van 3-8. Vandaag stond de wedstrijd tegen asc de Volewijckers JO12-1 op het programma. Zij hadden met duidelijke cijfers ook hun eerste wedstrijden gewonnen.
    In deze 1e klasse poule zijn er enkele zware tegenstanders geloot.
    Eerst maar eens de namen van de spelers uit de JO12-1
    Daniel Boorsma, Sven de Groote, Sepp van der Leede, Kevin van Oorschot, Tim Schilder, Roan Schram, Lars Tump, Khan Unlu, Nolan Prins en Bram Hille. Uit diverse teams dit seizoen samengekomen en hadden een goede voorbereiding erop zitten.
    Onder leiding van een prima fluitende Rick Romijn was het vanaf de aftrap sv Ilpendam wat de aanval zocht. Met de opdracht om vroeg druk te zetten, kregen onze jongens de eerste kansen om op 1-0 te komen. De keeper van de bezoekers zorgde voor enkele spectaculaire reddingen. Het spel golfde op en neer, maar sv Ilpendam kreeg de beste kansen en was de eerste 20 minuten beter.
    Los van de doelpunten, het werd uiteindelijk 2-2, was dit een wedstrijd waar alles in zat.
    Spelplezier, inzet, samenspel, individuele acties, hoog tempo en 10 Ilpendam spelers die 2x 30 minuten er voor gingen. Een collectief applaus voor alle spelers na afloop was dan ook een mooi resultaat. Een zeer sportieve tegenstanders en een sfeertje op en langs de lijn wat we graag wekelijks zouden willen zien. Vandaag alleen maar winnaars!

Zaterdag 18 september wederom een thuis wedstrijd nu tegen de buren uit Purmerend. Namelijk fc Purmerend. Dat dit voor vele spelers een extra lading oplevert weten wij, want op school zitten er vele voetbalvriendjes van diverse clubs bij elkaar in de klas.
    Een mooi affiche dus a.s. zaterdag.
    We staan nog aan het begin van het nieuwe seizoen, maar de start is veelbelovend.

Een trotse toeschouwer.