• SV Ilpendam investeert verder in de Jeugd (opleiding)

3 sep 2021
  • Beste ouder,

Bij SV Ilpendam zijn we continue bezig met de jeugd om hun spelplezier te vergroten. Wij denken dat het verder verbeteren van de techniek van onze jeugd hier sterk aan zal bijdragen. Wij hebben daarom besloten om een pilot te starten binnen de onderbouw (JO8 tm JO12 & MO13) waarbij we techniektrainingen gaan aanbieden.

Deze techniek trainingen worden gegeven door voetbalschool de Purmer. De club neemt de kosten die hiervoor gemaakt zijn op zich en de trainingen zijn dan ook een verplichting voor de kinderen.

Omdat we met een externe voetbalschool werken worden de trainingen 6x per team gegeven op vrijdagavond op het voetbal terrein van SV Ilpendam volgens onderstaand schema:

• Mocht uw kind onverhoopt niet kunnen op vrijdagavond ivm andere verplichtingen dan graag een mail naar coordinator-onderbouw@sv-ilpendam.nl

Kan uw kind 1 x niet dan graag asap afmelden echter niet later 16.00uur op de vrijdagmiddag. Ook deze afmelding graag versturen naar coordinator-onderbouw@sv-ilpendam.nl

Dit houdt dus in dat de komende periode t/m december de kinderen 6x extra trainen. Mocht dat toch niet lukken dan graag voor de kinderen die op maandag en woensdag trainen de maandag training overslaan en de kinderen die op dinsdag en donderdag trainen de donderdag training overslaan. Bedenk wel dat een techniek training anders is dan een "gewone" training en goed aansluit op het geheel aan traingen en wedstrijden.

Wij begrijpen dat dit wel een extra belasting is voor de kinderen en de ouders en zouden dit dan ook niet doen als wij er niet van overtuigd waren dat dit een enorme belangrijke stap is om het spelplezier van uw kind te verhogen.

Wij vragen u daarom goed en vooral ook tijdig te communiceren of uw kind wel of niet komt trainen. Dit kan met uw leider of wederom via email: coordinator-onderbouw@sv-ilpendam.nl

Hieronder stellen wij u graag even voor aan Voetbalschool de Purmer.

Als bestuur zijn we zeer verheugd dat we deze extra training kunnen aanbieden als onderdeel van het lidmaatschap van onze club en wensen we alle onderbouw jeugdleden heel veel plezier op deze vrijdagavond techniektraining.

Het bestuur van SV-Ilpendam.

• Voetbalschool de Purmer,

Gevestigd te Purmerend is er voor zowel jongens als voor meiden in de leeftijdscategorie vanaf 6 jaar die via verschillende methodische stappen en veel herhalingen de baas over de bal willen worden om zo hun techniek en voetbaltalent verder te kunnen ontwikkelen. Naast de reguliere techniektrainingen bieden wij ook privé trainingen en teamtrainingen aan voor de jeugd.

Wij als voetbalschool de Purmer stimuleren beweging en door te bewegen ontwikkelen kinderen motorische vaardigheden waar ze hun hele leven profijt van hebben!

Zo organiseren we ook diverse clinics, verzorgen we leuke en sportieve kinderfeestjes, teamuitjes en voetbalkampen en nog veel meer!

De techniektraining is een aanvulling op de training die een speler bij zijn/haar club krijgt. Zo verleggen we de aandacht van het samenspel binnen een team naar de aandacht voor het individu en proberen we de aangeleerde individuele kwaliteiten uiteindelijk weer tot zijn recht te laten komen in dienst van het team.

Individuele kwaliteiten en basistechnieken zijn van belang om goed te kunnen functioneren in een team, om zo goed mogelijk je teamtaken en individuele taken uit te kunnen voeren.

Elk kind en dus ook elke speler is uniek! Bij het begeleiden van jeugdspelers tijdens het trainen is het van belang hiervan goed op de hoogte te zijn en te vertalen in de training.

Naast de structuur die wij de spelers bieden, motiveren wij, geven we de juiste individuele aandacht en creëren we een veilige en prettige sfeer welke bijdragen aan de snelste weg naar voetbalplezier, zelfvertrouwen, ontwikkeling en succes!

Wij kunnen niet wachten om ons steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van de gehele jeugd van SV Ilpendam, en zien u en uw kind dan ook graag op de velden van SV Ilpendam.

Via onderstaande link stel ik u graag voor aan ons team

Wilt u meer informatie m.b.t onze voetbalschool en wat wij uw kind te bieden hebben neem dan gerust een kijkje op onze website.

Met sportieve groet,

Alexander Bernard