• Ron Barteling hoofdtrainer-coach sv Ilpendam dames 1 & nieuwe trainingspakken

26 mei 2021
  • De bekende "kogel" is door de kerk.

Ron Barteling zal in het nieuwe seizoen 2021-2022 de opvolger worden van Peter Kool als hoofdtrainer van de dames 1.

Dit seizoen begon dit jonge dames 1 sterk aan het seizoen. Met 3 gespeelde wedstrijden en 7 punten stonden zij op een 2e plek. Helaas heeft corona alles verstoord. Onder leiding van Peter Kool hebben deze jonge dames, zowel individueel maar ook als team stappen voorwaarts gemaakt. Na het bekend maken van het vertrek van Peter Kool heeft sv Ilpendam snel geschakeld en is op zoek gegaan naar een nieuwe hoofdtrainer. Zowel extern als intern waren er enkele gegadigde. Vanuit de spelersgroep waren er wensen en ook positieve geluiden over Ron Barteling.

Waarom dan ver zoeken als wij de gewenste kandidaat in huis hebben?

Afgelopen woensdag is dit dan ook medegedeeld aan de speelsters. Positieve reacties alom. Wij als club zijn hier enorm blij mee. Een trainer van de club, met zijn jarenlange ervaring op zowel tactisch als technisch vlak zal hij het dames team op vele fronten een stapje hoger kunnen brengen.

Peter Kool zal de laatste weken van dit seizoen zijn trainerschap afronden en netjes overdragen aan Ron Barteling. En daar waar hij Ron nog kan helpen zal hij dit niet nalaten. We zijn Peter hiervoor dan ook dankbaar. De dames trainen alweer een tijdje met veel passie en inzet alsof de competitie nog gaande is.

Daarnaast heeft Bas van de Velde ook aangegeven de dames trouw te willen blijven als assistent en dan met name als keeperstrainer voor de dames en Meiden Bovenbouw. Hij is er dit seizoen bijgekomen en de reacties waren lovend.

Wij zijn dan ook verheugd dat hij er een seizoen aan vast plakt. Gezien zijn drive en passie voor het spelletje zal hij samen met Ron deze groep zeker positief gaan begeleiden en trainen.

Bas, veel plezier en succes in het nieuwe seizoen.

Dat het dames en meiden voetbal leeft binnen de club was al bekend, maar dat er 4 sponsoren zijn opgestaan om de dames 1 te voorzien van nieuwe trainingspakken voor de wedstrijddagen is grandioos. En dat is deze tijd, waarbij vele ondernemers het zelf ook moeilijk hebben.

Wij als club en zeker ook namens alle speelsters bedanken wij de onderstaande sponsors voor deze fantastische bijdragen