• JO9-2 pakt volle buit bij TOB

8 sep 2018
  • Vandaag spelen we in Amsterdam Noord tegen TOB. Een spannendere wedstrijd dan vorige week hopen we.

En die wens komt uit. Beide ploegen leggen een heerlijke “Engelse” pot voetbal op de mat. Soms slordig, soms goed voetbal, strijd en inzet en uiteindelijk Ilpendam als een terechte winnaar.

We beginnen nerveus en slordig tegen de wat grotere jongens en tonen wat ontzag. Maar na enkele minuten gaat het wat beter en met name Leon ontpopt zich vandaag als onvermoeibare box-to-box speler.

Leon scoort na een mooie actie de 0-1 en geeft hiermee een signaal af naar de rest van het team. We gaan steeds beter spelen en geven eigenlijk geen kansen weg. Kevin is vandaag onze keeper, omdat Bram nog steeds aan zijn hand is geblesseerd.

Tot aan de rust gebeurt er vooral veel op het middenveld en krijgt Ilpendam wat kansjes, maar de bal vertikt het om achter de doelman te verdwijnen.

We gaan rusten met een 0-1 voorsprong en in de rust geven we aan waar onze kansen liggen.

De 2e helft tappen we uit een heel ander vaatje. We gaan de duels meer aan en we gaan beter voetballen. We krijgen ook steeds meer kansen, en nadat de bal al enkele keren gevaarlijk over, langs en voor het doel is gekomen, maakt Finn uit een corner de fraaie 0-2. Verwoestend verdwijnt de bal over de keeper in de verre hoek.

Met nog 10 minuten te gaan wordt het alsmaar spannender. De verdiende 1-3 hangt in de lucht, maar TOB aast op een geniepige counter. We zetten alle zeilen bij en werkelijk iedereen gooit zich voor de bal, zodat TOB alleen van afstand wat gevaarlijk wordt. Wij missen in de laatste minuten een flink aantal kansen. Finn (lat en paal), Bram (kruising), Tim, Leon, Jens en Jeffrey... we krijgen de bal er maar niet in.

De spanning is goed voelbaar bij het aanwezige publiek, maar we komen gelukkig niet meer in de problemen en trekken de 1-2 over de eindstreep.

Een schitterend resultaat en als we volgende week thuis winnen van WSW
    JO9-1 dan zijn we gewoon door naar de volgende bekerende!

Een mooie teamprestatie vandaag en ook de penaltyreeks sluiten we winnend af.
    Leon is terecht de speler van de week, wat een geweldige wedstrijd vandaag!

Volgende week kunt u ons op ons eigen sportpark komen bewonderen om 09:30 tegen tegen WSW JO9-1 en hopen we ons te plaatsen voor de volgende bekerende.