• JO9-2 furieus uit startblokken

2 sep 2018
  • Bekerwedstrijd SV Ilpendam JO9-2 - Monnickendam JO9-1 (16-1)

Na ruim 4 maanden mochten we weer aantreden. Onder heerlijke omstandigheden spelen we een bekerwedstrijd tegen Monnickendam JO9-1.

Vorig seizoen speelden we al 2x eerder tegen elkaar en beide wedstrijden werden door Ilpendam gewonnen.

Monnickendam begint aardig en probeert via een mooie combinatie door onze verdediging te dringen.

Daar staan vandaag bij afwezigheid van Tigo en Leon Lars (keeper) en Roan. Zij helpen ons vandaag uit de brand en hoe... Lars heeft niet veel te doen, maar doet alles prima wat hij moet doen. Roan onderscheidt zich in meerdere opzichten. Goed verdedigend werk wordt afgewisseld met 5 goals door Roan.

Roan maakt 1-0 en Tim knalt als snel de 2-0 binnen. Monnickendam wordt overdonderd door onze aanvalsdrift en heeft niets in te brengen. Finn maakt onze 3e en 4e met een fraai schot en individuele actie.
    Nog voor de eerste pauze schiet Roan de 5-0 binnen en is er letterlijk geen vuiltje aan de lucht.

We gaan heerlijke door met goed voetballen, ondanks slechts 2 trainingen in de benen.
    Finn 3x, Kevin en een uitstekende Jens schieten de ruststand van 10-0 binnen. Jens is vandaag niet te houden en geeft de hele wedstrijd het goede voorbeeld, Inzet, passie en goed overspelen. Na rust doen we wat kalmer aan maar we scoren via Kevin, Roan en Finn alsnog 3x.

In de laatste 10 minuten gaat Kevin keepen en Lars laat zien ook prima te kunnen voetballen. Roan tikt na mooi aangeven van Finn de beslissende 14-0 binnen en Lars en Finn maken samen de 15-0.

Monnickendam komt plots terug in de wedstrijd en maakt de 15-1, maar het is Roan die met een daverende pegel de eindstand van 16-1 bepaalt.

Ook de penaltieserie winnen we glansrijk en we gaan met veel vertrouwen naar Amsterdam Noord om daar volgende week tegen TOB JO9-1 aan te treden.

Een mooi begin met dank aan Lars en Roan en hopelijk opmaat voor een mooi seizoen. Jens verdient vandaag de beker voor speler van de week na een hele goede partij gespeeld te hebben.