• Ilpendam en VVH/Velserbroek verdelen de punten

12 okt 2020
  • De strijd tussen Ilpendam en VVH/Velserbroek ging redelijk gelijk op, al had Ilpendam op basis van de kansen de wedstrijd in hun voordeel moeten beslissen.

Na twee verliespartijen op rij voor zowel Ilpendam als VVH/Velserbroek, was voor beide ploegen de hoop gevestigd op een overwinning. Met een iets andere spelwijze probeerde de Ilpendammers grip te krijgen op de wedstrijd. Waar de afgelopen wedstrijden beleving en inzet werd gemist, was dit deze wedstrijd ruimschoots aanwezig. De wedstrijd begon zonder al te veel spanning en kansen.
    De gasten lieten de thuisploeg rustig opbouwen om vervolgens goed druk te zetten en het veld klein te houden. Ilpendam had moeite met het vinden van de ruimte en was bij vlagen slordig in de passing. Toch was de eerste kans voor Ilpendam, echter een soort van lob van Jordy Blom miste de juiste richting. Een reactie van VVH/Velserbroek volgde na een tekort terug gekopte bal in de Ilpendamse verdediging, maar wist dit niet te benutten. Er was vooral veel strijd rondom het middenveld, zonder voorin echt vaak gevaarlijk te worden. De beste kans van de eerste helft was wederom voor Blom. Na een prachtige individuele actie schoot hij de bal prima in de rechterhoek, maar met een goede redding van Marco van den Boogaard ging de bal via de paal het veld weer in.

De tweede helft veelal hetzelfde spelbeeld waarbij het spel heen en weer golft met veel lange ballen van achteruit. Langzaamaan wist Ilpendam het betere van het spel te krijgen en zeker ook de betere kansen te creëren. In de 58e minuut leek Frank Bos de thuisploeg op voorsprong te gaan zetten. Uit een dieptepass controleerde hij de bal en stond daarmee direct vrij voor de keeper. Zijn schot werd echter gepareerd door Van den Boorgaard. Niet lang daarna een goede mogelijkheid voor Rony Volmer, maar zijn schot verdween in het zijnet. Toch kwam Ilpendam op een 1-0 voorsprong door de net in het veld gekomen Shaquille Rellum. Een vrije trap vanaf links door Bas Komen wordt met de hak doorgespeeld door Blom op Rellum, die Boogaard vervolgens kansloos liet. Lang genieten van de voorsprong kon Ilpendam echter niet. In de 72e minuut schiet invaller Jeffrey Kors, die net was ingebracht, de gelijkmaker binnen uit een niet goed verwerkte corner. Ondanks de snelle domper bleef Ilpendam voetballen voor de overwinning, maar bleef het steken op het gelijkspel.

Hoofdtrainer Johnny Merks van Ilpendam vond dat een goede inzet en strijd zichtbaar waren in het spel van de Ilpendammers. “Eindelijk beleving en de gehele wedstrijd strijd gezien. Misschien worden nog niet altijd de juiste keuzes gemaakt, maar we hadden onszelf zeker moeten belonen door de opgelegde kansen te benutten. Ik vond ook ons veldspel beter en dan het is jammer dat je niet als winnaar van het veld afstapt”.