• Ilpendam doet zichzelf tekort tegen RCH

5 okt 2020
  • Ilpendam lijdt zijn 2e competitie nederlaag in de uitwedstrijd bij RCH en vergeet zichzelf in de tweede helft te belonen met minimaal een punt.

Het spel golfde het eerste kwartier wat op en neer zonder dat één van beide ploegen echt gevaarlijk werd. Ook waren beide teams onrustig aan de bal met onnodig balverlies tot gevolg. De eerste goede kans was er voor RCH in de 15e minuut, maar Anass El Khamlichi wist de bal niet binnen te koppen. Vijf minuten later was het Ilpendam die dicht bij een treffer was. Met een fraaie pass van achteruit door Sem van Laarhoven werd Jordy Blom op maat bediend. Met een eveneens goede aanname passeerde hij keeper Jari van Drunen en leek hij Ilpendam op voorsprong te schieten. Helaas voor Ilpendam werd er gevlagd voor buitenspel waar in dit geval niet iedereen het over eens was. RCH toonde meer inzet en beleving en was daarmee bij vlagen gevaarlijker dan Ilpendam. Na onoplettendheid in de Ilpendamse verdediging werd Ursin IJssel met een steekpass alleen op Stan Bakker afgestuurd. Hoewel nog gedwongen naar de buitenkant wist IJssel de bal prima in de korte hoek te plaatsen. Wederom keek Ilpendam tegen een 1-0 achterstand aan. Verder dan een matig genomen vrije trap en een kleine kans voor Blom kwamen de Ilpendammers niet meer in de eerste helft.

In de tweede helft een ander spelend Ilpendam, al was de eerste kans nog voor RCH. Na een voorzet van Harrou schuift Christaan de Vos de bal voorlangs. Daarna volgde steeds meer druk van Ilpendam en kreeg RCH het steeds lastiger. Er kwamen kansen voor Ilpendam met een grote mogelijkheid in de 53e minuut voor Frank van de Bos. Alleen op keeper van Drunen af schoof hij de bal voorlangs, waar achteraf gezien afleggen op de vrijstaande Blom een betere keus was geweest. Vlak daarna werd Sabeur Mhedbi in de 16 meter in zijn rug gelopen, maar de scheidsrechter wenste niet mee te werken. Ilpendam had het initiatief goed in handen maar liet de kansen nog onbenut. Toch kwam Ilpendam op de verdiende gelijkmaker. Uit een vrije trap van Blom wist Bas Komen de bal in een keer in de linkerhoek te schieten en daarmee van Drunen kansloos te laten. Het wachten leek op de volgende goal voor Ilpendam, maar meerdere mogelijkheden werden niet benut. Hier kreeg Ilpendam alsnog de rekening voor gepresenteerd. Na balverlies voorin door Ilpendam kwam RCH er snel uit en door onvoldoende omschakeling vanuit het middenveld kreeg de thuisploeg de gelegenheid de bal vrij in te schieten. Zo keek Ilpendam alsnog tegen een achterstand aan in de 86e minuut. Met een paar goede kansen voor de bezoekers leek een gelijkspel nog dichtbij. Een goed schot van Mhedbi werd al bijna geteld maar van Drunen redde fantastisch. Daarmee was de wedstrijd gespeeld en bleven de drie punten in Heemstede.